Co to jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak istotnym elementem w promocji strony www?

W Polsce na reklamę internetową wydawane są coraz większe pieniądze. Co prawda reklama w Internecie odbywać się może na różne sposoby, ale jednym z najskuteczniejszych jest właśnie pozycjonowanie.

Powiązanie popularności Internetu wraz z powiększającym się trendem do stosowania go w biznesie, czy to poprzez nieskomplikowane witryny internetowe, czy złożone systemy sprzedażowe stworzyło wśród właścicieli witryn chęć umieszczenia się na głównych pozycjach w wynikach wyszukiwania.


Pozycjonowanie to zwiększanie popularności strony, to również budowanie wartościowej treści i przede wszystkim na zdobywaniu mocnych, najlepiej tematycznych linków do witryny. Jeżeli spowodujemy, że do naszej strony www będzie prowadziło bardzo dużo linków to przełoży się to także na wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych.

Wiodące wyszukiwarki internetowe popularność tą oceniają m.in. na podstawie odnośników prowadzących do danej strony, czyli im więcej odnośników prowadzi do strony, tym bardziej jest ona popularna. Zadaniem firm zajmujących się pozycjonowaniem jest przede wszystkim budowanie popularności strony na bazie linków. Jednak to nie wszystko. Wyszukiwarka Google posiada ponad 100 czynników, decydujących o tym, która strona jest ważniejsza od innej. Nikt – oprócz inżynierów Google – nie zna ich wszystkich, jednak znajomość najważniejszych z nich pozwala na skuteczne budowanie popularności strony.

Ponad 80% klientów trafia na strony www przez wyszukiwarki i to właśnie dlatego pozycjonowanie jest najskuteczniejszą, ale oczywiście nie jedyną formą promocji m.in. sklepów internetowych. Duża część klientów ogranicza się do pierwszej strony wyników wyszukiwań, a mało kto zagląda dalej niż na trzecią stronę. Pozycjonowanie strony internetowej zwiększa prawdopodobieństwo, iż potencjalny klient wybierze właśnie ją spośród kilku tysięcy lub milionów znalezionych przez wyszukiwarkę. Wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania oznacza, że więcej osób będzie mogło zapoznać się z jej ofertą. Dlatego najlepszy efekt pozycjonowania polega na utrzymywaniu strony www w czołowych pozycjach rankingów wyszukiwań.