Google Analytics jest narzędziem do analizy statystyk serwisów WWW udostępnianym przez firmę Google. Z jego pomocą możemy badać ruch na stronie, kierowany z zewnątrz do serwisu internetowego jak i ruch wewnątrz serwisu. Analiza danych zebranych przez ten serwis pozwala poznać zachowanie odwiedzających stronę internautów. Pomocne jest to nie tylko wielkim serwisom, ale może być przydatne również małym stronom, sklepom internetowym.

Dzięki Google Analytics możemy zdobyć bardzo istotne informacje:

  • ilu internautów odwiedza naszą stronę internetową,
  • skąd internauci trafili na naszą stronę; czy z wyszukiwarek, portali, reklam, banerów czy książek telefonicznych,
  • czy te słowa kluczowe po których jesteśmy w wyszukiwarkach oraz miejsca gdzie umieszczamy reklamy dostarczają nam wartościowy ruch internetowy, czyli które kanały pozyskiwania ruchu na stronę są najwartościowsze,
  • jak dalej zachowują się internauci na naszej stronie internetowej; jakie podstrony naszego serwisu są najczęściej, a jakie najmniej odwiedzane przez internautów, ile procentowo osób opuszcza stronę nie wchodząc na żadną podstronę, jaki jest średni czas spędzany na stronie głównej i innych podstronach.

Dzięki analizie danych zgromadzonych przy użyciu Google Analytics możemy optymalizować formy reklamy w Internecie wybierając najlepsze z punkty widzenia celu strony internetowej oraz optymalizować sam serwis internetowy.

Zakres wykonywanych prac Google Analytics:

  • Implementacja Google Analytics na stronie,
  • Zdefiniowanie badanych parametrów na stronie oraz stworzenie zaawansowanych filtrów. Filtry umożliwiają wyselekcjonowanie źródeł wejść na stronę (reklama PPC, portale, reklamy banerowe), wraz z dokładnym śledzeniem jakości ruchu z poszczególnych źródeł np. średni spędzony czas na stronie, wskaźniki porzuceń i odrzuceń, ilość powracających użytkowników.
  • Bieżąca analiza danych zbieranych przez system Google Analytics wraz z raportowaniem do klienta.
  • Rekomendacje wyboru strategii marketingowej oraz zmian na stronie.
  • Szkolenia z Google Analytics dla klienta.

Google Analytics to rozwiązanie dla firm w zakresie analityki sieciowej zapewniające dokładny wgląd w ruch w witrynie, stornie, sklepie internetowym oraz skuteczność działań marketingowych. Zaawansowane, elastyczne i łatwe w użyciu funkcje umożliwiają przeglądanie i analizowanie danych na temat ruchu w całkowicie nowy sposób. Dzięki Google Analytics możesz tworzyć bardziej precyzyjnie kierowane reklamy, wzmocnić inicjatywy marketingowe i projektować witryny internetowe generujące więcej konwersji.