Czy do pozycjonowania potrzebne są jakieś statystyki stron? Wiele osób bagatelizuje ten aspekt i wcale nie prowadzi statystyk, a niektórzy ograniczają się do użycia prostych liczników odwiedzin. Takie czynności jednak nie wystarczą aby dobrze przygotować się do pozycjonowania swojej strony. Statystyki pomagają ustalić wielkość zainteresowania konkretną stroną czy nawet podstroną. Ze statystyk określić możemy słowa, dzięki którym internauci odwiedzili strony, czyli takie słowa, które wpisali jako zapytanie w wyszukiwarkę i które doprowadziły ich do naszej strony.

Więcej przeczytasz w artykule o sposobach zbierania danych i tworzeniu statystyk strony www

Z kolei pozycjonowanie służy poprawieniu tych statystyk, które głównie pozwalają:

ustalić jakie słowa kluczowe doprowadzają do strony użytkowników sieci

* ustalić jak częstotliwość odwiedzin strony

* ustalić które podstrony są odwiedzane

* ustalić rodzaj wyszukiwarki

* ustalić IP odwiedzającego

* ustalić system operacyjny odwiedzającego i rodzaj przeglądarki

* ustalić kraj pochodzenia odwiedzającego co zwraca uwagę na konieczność umieszczenia wersji strony internetowej w obcym języku, w związku z dużym zainteresowaniem ta stroną

* ustalić miejsca na innych stronach gdzie odwiedzający znaleźli linki do naszej strony

* ustalić czy strona ma tendencje wzrostowa czy spadkową.

Statystyki stron internetowych pozwalają wybrać najbardziej optymalne słowa kluczowe, przy pomocy których witryna będzie częściej odwiedzana przez internautów.

Dokładny analizę strony www zapewniają właśnie codzienne statystyki stron dlatego warto je prowadzić.