Portale społecznościowe wkradły się w nasze życie i pochłaniają prawie każdą wolną chwilę. Dzieje się tak ponieważ dzięki internetowi w komórkach można bardzo szybko przekazać wielu znajomym wiadomość publikując wpis właśnie na tablicy najpopularniejszej społecznościówki czyli Facebook’a. Oczywiście zwolennicy Twetter’a będą w tym momencie oponować, ale przecież nie w tym rzecz, który z tych portali ma większe rzesze użytkowników, a w tym że dzięki takiej popularności mogą być one wykorzystane również do pozycjonowania strony.

Mówimy tutaj naturalnie o pozycjonowaniu stron nie będących na facebooku, a nawet nie mających Funpage, chociaż jeśli ktoś jest świadomy zalet takiego FB to już dawno takie funpage ma założone. O wpływie portali społecznościowych na pozycjonowanie można przeczytać w artykule portale społecznościowe a pozycjonowanie.

Wyszukiwarki biorą pod uwagę trendy panujące na portalach społecznościowych. Opublikowanie zgodnego z trendem wpisu na swojej stronie z możliwością polubienia lub skomentowania na FB albo wysłania na Twetterze jest bardzo dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek i szybko taki wpis otrzymuje wysokie pozycje w wynikach. Pozycjonowanie poprzez portale społecznościowe ma dość dużą moc, ale tylko w przypadku tych popularnych serwisów. Niestety rodzime portale typu nk.pl nie mają jeszcze wyrobionej pozycji w algorytmie google jak światowe potentaty: Twetter czy Facebook.

Jednak zauważyć czasami można, szczególnie wśród początkujących, jak dodają komentarze do postów na tablicy i w nich umieszczają linki do swoich postów lub publikacji na stronie. Takie działania są co prawda od razu wychwytywane przez fb ale niektórym się udaje. Nie polecam, gdyż jest to czysty spam, który prędzej może zaszkodzić stronie niż jej pomóc. Lepiej w celach pozycjonowania i reklamy publikować informacje z linkami i zdjęciami na swoim fanpage i organizować eventy niż bawić się w spamowanie.