Właściciele sklepów czy stron internetowych zlecając usługę pozycjonowania oczekują, że wzrośnie ich pozycja w wynikach wyszukiwania na konkretne słowo czy frazę kluczową. Naturalnie każdy chciałby, aby to była pierwsza pozycja, by zebrać największą liczbę odwiedzin, co przeniesie się na zwiększenie zysków. Jednak mało kto jest świadomy tego, że samo zapytanie użytkownika wpisane w wyszukiwarkę nie czyni jeszcze sprzedaży. Wypozycjonowanie na wysoką pozycję w wyszukiwarce zwiększa liczbę wyświetleń strony, ale w praktyce również innych zapytań związanych ze stroną. Internauci zanim dokonają zakupu, często sprawdzają opinie o znalezionym sklepie.

W wielu przypadkach prowadzący biznes są nieświadomi tego, że w internecie można znaleźć opinie nie tylko pozytywne ale również negatywne. Czasami są to wpisy rozdrażnionego klienta, a czasami wpisy pozostawione specjalnie przez konkurencję. Wiedza o tym, na co mogą trafić internauci wpisując nazwę naszego sklepu jest na tyle istotna, że ma to wpływ na nasze obroty, niestety często w sposób negatywny. Zlecając pozycjonowanie swojej strony często nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Czy można poprawić nasz wizerunek w internecie? Oczywiście, że tak. Mamy przecież możliwości wpływania na to, co pojawia się w wynikach wyszukiwania na temat naszej strony sklepu. Taki aktywny wpływ na wyniki wyszukiwania polega na zarządzaniu nimi w taki sposób, żeby internauci trafiali tylko na informacje, które akceptujemy o swojej stronie. Takie zarządzanie wiąże się z działaniami mającymi na celu wyszukiwaniu i tworzeniu pozytywnych informacji, wyszukiwaniu, monitorowaniu i działaniach mających na celu zniwelowanie wpływu informacji negatywnych.

Aby skutecznie wpływać na wyniki wyszukiwania potrzebujemy treści jakie będą pokazywały się internautom. Wykorzystujemy do tego różne techniki, z których najczęściej używaną i najprostszą jest stworzenie wpisu w Google Maps w taki sposób, aby był on wyróżniony w wynikach wyszukiwania Google. Wpis taki można zrobić za darmo, samodzielnie wykonując czynności zgodnie z wskazówkami zawartymi na stronie google.pl/miejsca. Pamiętajmy jednak aby kontrolować swoje wpisy w Google Maps, ponieważ docierają one do dużej liczby użytkowników sieci.

Samodzielnie możemy również weryfikować naszą stronę w Google Webmasetr Tools i zarządzać rozwinięciami linków pojawiających się pod adresem strony.

Pozycjonowanie to także wpisy w katalogach branżowych. Mocne i dobrze moderowane katalogi posiadają nawet możliwość publikowania oferty firmy, co podnosi konkurencyjność naszej strony.