Wiele się ostatnio mówi o wpływie społecznościówek na nasze życie. Większość z nas używa przecież Facebooka, czy Twittera albo naszej rodzimej NK.pl. Coraz częściej firmy i właściciele stron internetowych również zakładają swoje funpage i zbierają polubienia od internautów. Dzięki stronom profilowym, tablicom dowiadujemy się co takiego lubią nasi znajomi, otrzymujemy od nich informacje prosto z ich życia, co robią, gdzie byli lub są w danym momencie, co widzieli, czytali, oglądali, słuchali. Skoro tyle się dzieje na społecznościowych stronach to czy można je wykorzystać do czegoś innego? Do zdobycia większej ilości ludzi odwiedzających stronę internetową, sklepu internetowego?

Czy portale społecznościowe mogą być wykorzystywane do pozycjonowania sklepu w internecie?

Naturalny ruch w sklepie nie jest w stanie powstać sam z siebie. Ludzie muszą najpierw dowiedzieć się o istnieniu sklepu, poznać jego adres www i mieć orientację jaki asortyment oferuje. W wynikach wyszukiwania sklep będzie widoczny dopiero po dłuższym okresie pozycjonowania, więc portale społecznościowe można wykorzystać do przedstawienia internautom swojej oferty. Tworząc funpage sklepu internetowego i publikując na nim ofertę sklepu z linkami do stron gdzie można ten towar kupić powodujemy, że inne osoby zauważą taki wpis i poprzez polubienie lub skomentowanie ukaże się on na profilach jego znajomych. W ten sposób linki do sklepu z oferowanymi konkretnymi produktami powędrują po portalu społecznościowym do wielu osób i przyczynią się do bezpośredniego zwiększenia ruchu na stronie, jak i do polepszenia pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania w google i innych wyszukiwarkach.

O wpływie jaki na pozycjonowanie wywierają portale społecznościowe można przeczytać także na www.twojepozycjonowanie.pl w artykule ” Portale społecznościowe a pozycjonowanie.

http://twojepozycjonowanie.pl/portale-spolecznosciowe-a-pozycjonowanie/

Gorąco polecamy.