Pozycjonowanie jest pojęciem dla wielu ludzi nie do końca zrozumiałym. W internecie spotykamy co jakiś czas opinie, o pozycjonowaniu jako o bardzo skomplikowanych czynnościach, które mogą robić tylko nieliczne jednostki. A trzeba też uważać na takich, którzy wykorzystują niewiedzę i polecają  swoje usługi za ciężkie pieniądze, a robią coś co można samemu wykonać. Naturalnie nie mówię tutaj o głębokim i szerokim budowaniu zaplecza, bo to jest małemu sklepowi niepotrzebne i pewne usługi może po prostu zlecić, jak chociażby wykupienie linków, na istniejącym zapleczu. Takie formy pozycjonowania są tanie i nie wymagają dużych nakładów finansowych, a z biegiem czasu efekty się pojawią. Naturalnie niecierpliwi wolą zapłacić ogromne kwoty i szybko zawojować TOP 3 na kilku frazach, ale czy to jest do końca bezpieczna metoda? Można mieć wątpliwości, bo google przecież zwraca uwagę również na wiek linków znajdowanych w internecie.

Ale do rzeczy. Takie pozycjonowanie jest faktycznie nie do zrobienia dla przeciętnego posiadacza sklepu internetowego. Ale przecież jedną z czynności pozycjonujących jest tworzenie treści na stronie. Treści która zwraca uwagę wyszukiwarce że tutaj jest treść o jaką ktoś pyta. Tylko w czym problem? Właśnie z tym tekstem na stronie sklepu. Przecież w sklepach są głównie zdjęcia, bo ludzie chcą widzieć towar, a nie o nim czytać. Z kolei wyszukiwarka nie potrafi zobaczyć zdjęcia, umie odczytać opis dodany do zdjęcia, ale nie zobaczy co na nim jest. Wiec na stronach sklepu jest bardzo mało tekstu, którego wyszukiwarki szukają na stronach.

Publikowanie na stronie sklepu artykułów.

Najprostszą metodą na zwrócenie uwagi, na pokazanie wyszukiwarkom to czego mają szukać na stronie sklepu jest publikowanie treści w postaci artykułów. Niestety sklepy nie są blogami i nie mają miejsca na ekspozycję takiej treści, ale w oprogramowaniu dostępnym na stronie sklepyWWW.pl jest zakładka aktualności umożliwiająca prezentację artykułów tekstowych. Można też w menu wstawić odnośnik do bloga i tam publikować teksty z odnośnikami do konkretnych produktów w sklepie. Pisanie tekstów nie jest skomplikowanym zajęciem ale ważne by były one unikatowe, a nie na zasadzie kopiuj wklej z innej strony. Takie publikacje są dla wyszukiwarki bez wartości. Należy tylko pamiętać o umieszczeniu w jednym tekście tylko jednej frazy kluczowej powtórzonej minimum 2 – 3 razy na 300 słów tekstu. Na pewno jeden w środkowej części tekstu i po jednym w początkowej i końcowej. Dla podkreślenia wagi tych słów należy je podkreślić, wytłuścić lub pochylić. Więc twórczego pisania życzymy, a tym co nie lubią pisać polecamy skorzystanie z usług copywritera.